AYAM MADU SIMPLE-HOMEMADE


Ayam bajetπŸ˜‰
Ayam dalam peti ada...tp xdk bahan2
Jadi saya guna & hantam ja apa yg ada kt dapur😜untuk bawak p picnic πŸ˜‰
Senang ja..
Blend semua bahan2
πŸ‘‰1 batang serai
πŸ‘‰2 labu bawang besaq
πŸ‘‰4 ulas bawang putih
πŸ‘‰ 1 inci halia
πŸ‘‰2 sudu madu
πŸ‘‰sedikit gula merah
πŸ‘‰1 sudu serbuk cukup rasa
πŸ‘‰sedikit kunyit
πŸ‘‰masuk bahan2 di blend td dlm kuali
πŸ‘‰letak ayam (saya buat sekor) saya xdn nk kukus so saya masak sekali senang....cepat bakaq..ayam pun masak elok.
πŸ‘‰masuk 2 sudu santan
πŸ‘‰perasa sedikit garam
πŸ‘‰masak smpai kuah pekat
πŸ‘‰siap... untuk di bakaq

Tara......ni hasil ayam bajet sayaπŸ˜‰
Siap pack utk picnic...
Alhamdulillah....fmly ckp sedap😍
Saya Bakaq 150℃ selama 45minit ....(klaq nk cuba ikut suhu oven masing2 k....sebab setiap oven x sama)
Saya x perap(x dan ligan masa)terus bakaq.
Nasib sdap n rasa mgkin sbb saya masak dulu sblom bakaq.tapi klw kawan2 nak perap pun boleh...lg lama lg sedap.

Kredit:Zihan Remy(mahn)

Comments